søndag 4. november 2007

Adventsløper II


Når jeg endelig hadde funnet frem de lilla stoffene fant jeg ut at jeg ville sy enda en løper før de ble pakket bort. Midtstykket ble til av det som var igjen av de lyseste stoffene. På denne løperen hadde jeg lyst på et rolig midtparti og heller lage borden med variasjoner. For å skille midtparti og ytterbord valgte jeg en smal mørk lilla bord som måler 1" ferdig sydd. Jeg skar opp alle restene i vilkårlige biter, sydde på skrå og tvers og renskar til kvadrater på 3 1/2". På hver side er det 13 stk av disse kvadratene. Quiltinga ble gjort med stoppefoten på midtpartiet og svakt buete linjer på borden. Hjertene som er applikert på er fra AnnAKa's "Siri's duk".
Løperen måler 19 1/2" x 37 1/2" (50 x 95 cm)

4 kommentarer:

Mona sa...

Ja, no e eg spent. Kor blei det av restan? Det kjæm vel grytkluta og?? hehehe......

Tina sa...

Nydelige advents løpere du har sydd :-).

Blåbærtua sa...

Kjempefin duk !

Rita Tjelta sa...

Nydelig adventsduk :D