søndag 8. februar 2009

"Gladveska" / "The happy tote"


Dette AnnAKa-mønsteret var det første i "Gladklubben", et samarbeid med Olaugs Quilt. Den gangen sydde jeg tre stykker og beholdt en i svart lin til meg selv. Er kjempeglad i den veska så nå ville jeg lage meg en lys utgave. Firkanten på lokket er uten motiv og det har en årsak. Svaret får dere i neste måned. Samtidig sydde jeg en i svart bomullslerret som blir lagt til side i første omgang.

This is an AnnAKa-pattern from a patternclub called "The Happy Club". I've sewed three of them before and kept one black for myself. Now I wanted a light one and as you can see the square in the front is empty. You'll get the answer in the next month. At the same time I made a black one as well.




Før jul ifjor fikk jeg ei bestilling på 8 kuvertbrikker. Nå er alle åtte Byhanene ferdig og skal snart leveres. Til bakpart har jeg brukt et soff med motiv fra hovedsteder rundt i verden.



Before Christmas last year a friend of mine wanted me to make placemats and now all 8 "City roosters" are finished and will be delivered soon.

Til slutt vil jeg ønske alle mødrene der ute en riktig flott morsdag!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Rijtig gos morsdag til deg også. Gleder meg alltid til å titte innom bloggen din for jammen meg lager du mye flott. Følger spent med på hva du skal ha på din nye lin-veske.

Anonym sa...

Hej Anne-Grethe. Kikar ofta in på din blogg för att bli inspirerad. Du gör så fina saker. Kommer tillbaka för att se varför du har en vit fyrkant på din Gladväska. Ha en riktigt bra vecka.
Hälsningar Anne-Marlen, Sverige

Unknown sa...

Hei!

Så flotte vesker du har laget, det er så gøy å se på alle de fine tingene du har laget. Spisebrikkene er også en fryd å se på. Det var en lur ide å bruke det bakstoffet.
Fortsatt god morsdag til deg også.

mvh solfrid ¤

Tina sa...

Nydelige vesker og flotte byhaner :-). Ønsker deg også en fin morsdag!

Inger sa...

Så flott veskene dine ble. Tror jeg aner forbindelsen til den tomme firkanten..... Spisebrikkene dine ble også flotte, og en god morsdag til deg og.

Blåbærtua sa...

Flotte vesker og spisebrikker. Spennende det baksidestoffet..

Anonym sa...

Så fine vesker, venter i spenning til neste måned .
Ha en fin uke.
-Anneli-

Anonym sa...

Så flotte ting du lagar! Har sydd ei Gladveske sjølv og bruker den mykje. Byhanebrikkene likar eg også veldig godt, held på med 4 sjølv - manglar berre å sy rundt applikasjonane. Ha ei fin veke!

Laila sa...

Så fine Gladvesker du har laga. Har sydd ei slik til meg sjølv, og den er velbrukt. Ha ei fin, kreativ veke.

Sølvis blog sa...

Så flotte vesker. Jeg bare lurer på om du selge slike, og hvor mye du evt tar for dem